Takie tam… deliberacje…
Polskie media niepotrzebne?
W 2017 r. w tym miejscu zadałem pytanie: „Jak to jest, że Ministerstwo Rozwoju pod pozorem »Konkursu dotacji na działania informacyjne dotyczące Funduszy Europejskich w mediach«przyznało ogromne dotacje mediom szkalującym Polaków i bezpardonowo zwalczającym rząd PiS?”. Wtedy największe dotacje otrzymał np. niemiecki Springer, właściciel portalu Onet.pl, RMF i firma Bauer, właściciel Interia. pl i różnych czasopism. Jak to jest, że od pięciu lat czekamy na zapowiadaną repolonizację mediów, o której przestano nawet wspominać? Od lat spada średnie płatne rozpowszechnianie dzienników ogólnopolskich i np. we wrześniu br. było o 18,2 proc. niższe niż we wrześniu ub.r. Sytuacja staje się dramatyczna! Ale nie dla wszystkich. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, wydatki na reklamę w dziennikach w okresie styczeń–wrzesień wyniosły 876,9 mln zł. I jak Państwo myślą, kto otrzymał najwięcej? Tak, tak, nie mylą się Państwo, najwięcej otrzymała „Gazeta Wyborcza”, bo ponad 105 mln zł, na kolejnych miejscach uplasowały się: „Rzeczpospolita”, „Fakt” i „Super Express”, po około 80 mln zł. W pierwszej dziesiątce nie znalazła się żadna gazeta, którą Państwo czytają. Niestety!
Ryszard Kapuściński
Źródło: Gazeta Polska Codziennie